medNutrition Campaign: Μερίδες: Το μέγεθος …μετράει

← Επιστροφή στο Ημερολόγιο

medNutrition-Campaign-2010

«Μερίδες: Το μέγεθος …μετράει».
Η καμπάνια του portal διατροφής medNutrition
Διήμερο ενημέρωσης του κοινού στο Σύνταγμα, στις 4 & 5 Ιουνίου 2010

Το μέγεθος της μερίδας έχει αυξηθεί δραματικά τις τελευταίες δεκαετίες, αυξάνοντας αντιστοίχως και την ενεργειακή πρόσληψη. Από το 1970 έως σήμερα, το μέγεθος της μερίδας έχει διπλασιαστεί, ενώ σε πολλές περιπτώσεις έχει –ακόμη και- πενταπλασιαστεί! Αυτός είναι κι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες, που έχει συμβάλει σημαντικά στην αύξηση της «επιδημίας» της παχυσαρκίας.

Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο American Journal of Preventive Medicine, το μεγαλύτερο πιάτο οδηγεί στην κατανάλωση μεγαλύτερης ποσότητας φαγητού. «Τις τελευταίες δεκαετίες το μέγεθος της μερίδας έχει διπλασιαστεί, με αποτέλεσμα σήμερα να προσλαμβάνουμε περίπου 200 θερμίδες επιπλέον την ημέρα, που ισοδυναμούν με 10 κιλά παραπάνω βάρος το χρόνο», τονίζει ο διαιτολόγος – διατροφολόγος Msc, κ. Κωνσταντίνος Κούτσικας.

Η αύξηση στο μέγεθος της μερίδας, αντικατοπτρίζεται –μεταξύ άλλων- στα μεγέθη των σκευών σερβιρίσματος. Έτσι, ενώ στις αρχές της δεκαετίας του ‘90, το πιάτο σερβιρίσματος είχε διάμετρο περίπου 25 εκατοστά, σήμερα έχει διάμετρο 30 εκατοστά.

Άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα μπέργκερ. Από το 1950 που πρωτοπαρουσιάστηκαν στα φαστ- φουντ μέχρι σήμερα, το μέγεθος των μπέργκερ έχει αυξηθεί κατά 500%, κάτι που σημαίνει ότι οι θερμίδες που παίρνει κανείς καταναλώνοντάς το, καμία σχέση δεν έχουν με εκείνες λέει ο θερμιδομετρητής.

medNutritionCampaign_burger

Δείτε το ποπκορν πριν από 20 χρόνια και τη μερίδα σήμερα:

medNutritionCampaign_popcorn

Συνειρμικά, όταν λέμε μερίδα, οι περισσότεροι από εμάς σκέφτονται τη μερίδα εστιατορίου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι και η κατάλληλη. Αφ’ ενός γιατί η μερίδα διαφέρει από εστιατόριο σε εστιατόριο, αφ’ ετέρου διότι σύμφωνα με μελέτη (Journal of Public Health Policy), οι μερίδες στα εστιατόρια είναι δύο έως και τέσσερις φορές μεγαλύτερες από το κανονικό μέγεθος. Τις περισσότερες φορές, οι μερίδες που φτάνουν στο τραπέζι του εστιατορίου, αναλογούν σε δύο άτομα και όχι σε ένα.

Απλώς σκεφθείτε, ότι μια μερίδα πατάτες τηγανητές, είναι μόλις 10 πατάτες, και όχι όλο το πιάτο του εστιατορίου ή το μπωλ του φαστ-φουντ, ενώ μια πραγματική μερίδα μακαρόνια, χωράει μέσα σε ένα φλιτζάνι του τσαγιού, άρα καμία σχέση δεν έχει με το βαθύ ξεγυρισμένο πιάτο που σας σερβίρουν στο εστιατόριο.

Η πώληση τεράστιων ποσοτήτων τροφής ως «μερίδων» έχει δημιουργήσει μια μεγάλη παρανόηση σχετικά με τις ποσότητες τροφής που πρέπει να καταναλώνουμε.
Όταν η μερίδα του εστιατορίου είναι διπλάσια ή τριπλάσια από το κανονικό, έχουμε πολλές πιθανότητες να σερβίρουμε ανάλογες ποσότητες στο σπίτι, νομίζοντας πως τόσο είναι η μερίδα. Έτσι, τρώμε πολύ περισσότερο, κάτι που σε συνδυασμό με την έλλειψη άσκησης και την καθιστική ζωή, δημιουργεί έναν εκρηκτικό συνδυασμό.

Δείτε, πως μπορεί να παρασυρθείτε στην αγορά μεγαλύτερης μερίδας, στις συσκευασίες ενός ροφήματος σοκολάτας:

medNutritionCampaign_coffee

Εσείς ποιο θα αγοράζατε; Το μεγάλο;
Αυτή είναι η παγίδα στην οποία πέφτουν όλοι. Αυτό είναι όμως, και το αόρατο νήμα που μας δένει για τα καλά στο άρμα της παχυσαρκίας…

Με στόχο να ευαισθητοποιήσει το κοινό και να το βοηθήσει να καταλάβει ποιο είναι το πραγματικό μέγεθος της μερίδας κάθε τροφίμου, το portal διατροφής medNutrition πραγματοποιεί την Παρασκευή 14 και το Σάββατο 15 Μαΐου 2010 διήμερη ενημερωτική εκδήλωση στο Σύνταγμα (στη συμβολή των οδών Βουλής & Ερμού), με θέμα «Μερίδες: Το μέγεθος …μετράει». Οι διατροφολόγοι του medNutrition, θα βρίσκονται στο σημείο, έτοιμοι να απαντήσουν κάθε ερώτηση και να δώσουν συμβουλές στους επισκέπτες.

Στη διάρκεια του διημέρου, θα μοιραστούν στο κοινό ειδικές αφίσες ενημέρωσης. Σε αυτές, η μερίδα του κάθε τροφίμου αντιστοιχείται οπτικά με απλά αντικείμενα της καθημερινής ζωής, σε μια προσπάθεια να ξαναβρούμε και πάλι το χαμένο μας «μέτρο»… «Δεδομένου ότι οι περισσότεροι δε διαθέτουν ζυγαριές ή ειδικά σκεύη μέτρησης, η οπτική σύγκριση με καθημερινά αντικείμενα μπορεί να είναι εξαιρετικά χρήσιμη», σημειώνει η κλινική διαιτολόγος – διατροφολόγος, επιστημονική υπεύθυνος της καμπάνιας,  κυρία Ιωάννα Κατσαρόλη.

Στόχος μας είναι να εκπαιδεύσουμε τον κόσμο να μετράει τα φρούτα, με βάση τις γροθιές του,

medNutritionCampaign_orange

το τυρί, έχοντας για «μεζούρα» τις μπαταρίες,
το ψωμί, συγκρίνοντάς το οπτικά με το κινητό τηλέφωνο,

medNutritionCampaign_cheese

medNutritionCampaign_bread

και την πατάτα, με το ποντίκι του υπολογιστή

medNutritionCampaign_potato

Η καμπάνια πραγματοποιείται με χορηγία της ΦΑΓΕ και με την υποστήριξη των εταιρειών UNILEVER και Παπαδοπούλου. Τελεί υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Διαιτολόγων & Διατροφολόγων Κύπρου, του Πανελληνίου Συλλόγου Διαιτολόγων – Διατροφολόγων και του Οργανισμού Νεολαίας και Άθλησης του Δήμου Αθηναίων.

Η διάρκεια της καμπάνιας θα είναι δύο χρόνια και θα «τρέξει» παράλληλα σε Ελλάδα και Κύπρο.

Για περισσότερες πληροφορίες και υλικό:
www.megethosmeridas.gr

Εκδήλωση:
medNutrition Campaign: Μερίδες: Το μέγεθος …μετράει
Από:
Ιουνίου 4, 2010
Έως:
Ιουνίου 5, 2010
Κατηγορία: