Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Αθλητισμού 2018

23.9.2018

now-chance

Η αξία της άσκησης πλέον είναι επιστημονικά τεκμηριωμένη. Έρευνες αποδεικνύουν ότι άτομα που έχουν εντάξει την άσκηση στη ζωή τους έχουν μικρότερες πιθανότητες να εμφανίσουν καρδιαγγειακά νοσήματα, καρκίνο, διαβήτη τύπου 2, μεταβολικό σύνδρομο, κατάθλιψη και κατάγματα ισχίου. Επιπλέον, έχουν περισσότερες πιθανότητες να διατηρήσουν ένα υγιές βάρος, όπως επίσης να έχουν σε καλύτερη κατάσταση το αναπνευστικό και το μυϊκό τους σύστημα.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας ο όρος άσκηση περιλαμβάνει τη φυσική δραστηριότητα στον ελεύθερο χρόνο (π.χ. χορός, κολύμπι, περπάτημα), τη μετακίνηση που μπορεί να γίνεται με τα πόδια ή με ποδήλατο, τη χειρωνακτική εργασία, τις δουλείες του σπιτιού, τα σπορ και γενικά όποια δραστηριότητα αυξάνει την κίνηση στην καθημερινότητα ενός ανθρώπου.

Ποιες είναι όμως οι συστάσεις για την άσκηση;

Σύμφωνα και πάλι με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας για να επέλθουν τα οφέλη της άσκησης απαιτούνται:

  • Για τους ενήλικες (18-64 ετών) 150 λεπτά μέτριας έντασης ή 75 λεπτά υψηλής έντασης φυσική δραστηριότητα την εβδομάδα. Για επιπρόσθετα οφέλη για την υγεία η διάρκεια αυξάνεται σε 300 λεπτά μέτριας έντασης και 150 λεπτά υψηλής έντασης φυσική δραστηριότητα την εβδομάδα.
  • Οι ίδιες συστάσεις ισχύουν και για άτομα άνω των 65 ετών, με την επισήμανση ότι σε περίπτωση αδυναμίας κάλυψης της σύστασης αυτής, ασκούνται όσο τους επιτρέπει ο οργανισμός κι ο γιατρός τους.
  • Για τα παιδιά 60 λεπτά μέτριας έντασης φυσική δραστηριότητα καθημερινά.
  • Για τις ειδικές ομάδες πληθυσμού (π.χ. εγκύους, καρδιοπαθείς κ.α.) θα πρέπει να υπάρχει η σύμφωνη γνώμη του γιατρού και οι κατάλληλες ιατρικές οδηγίες πριν ξεκινήσουν να αθλούνται συστηματικά

Τέλος, για τους ενήλικες, τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα χρειάζεται να υπάρχει προπόνηση ενδυνάμωσης των μεγάλων μυϊκών ομάδων.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε από εδώ

Από την Ομάδα Ειδικών Αθλητικής Διατροφής του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων – Διατροφολόγων