Πληροφορίες Ενυδάτωσης – 11ο ΠΣΔΔ

14.12.2011

Η παρούσα συνέντευξη έγινε κατά τη διάρκεια του 11ου Πανελληνίου Συνεδρίου Διαιτολογίας – Διατροφής, 24 — 27 Νοεμβρίου 2011, υπό τη διοργάνωση του Πανελληνίου Συλλόγου Διαιτολόγων – Διατροφολόγων, στο «ΘΕΑΤΡΟΝ» Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος».

Στο βίντεο μπορείτε να ακούσετε τα σχετικά με την ενυδάτωση από την Μαρία Καψοκεφάλου PhD, Επίκουρη Καθηγήτρια Διατροφής του Ανρθώπου, Τμήμα Επιστήμης & Τεχνολογίας Τροφίμων, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Ελέχθηκαν τα επίπεδα ενυδάτωσης των Ελλήνων. Μπορούν οι Έλληνες να ισορροπούν την πρόσληψη νερού, και μάλιστα το χειμώνα πιο εύκολα από το καλοκαίρι, κατά το οποίο χρειάζεται αύξηση πρόσληψης κατά 1 λίτρο υγρών περίπου. Το νερό λαμβάνεται, σύμφωνα με τα αποτελέσματα, από διάφορες πηγές όπως: πόσιμο νερό (περίπου ½ αναγκών), από οτιδήποτε καταναλώνεται σε φλυτζάνι ή ποτήρι και από τα στεραιά τρόφιμα (πχ φρούτα, λαχανικά).
Σύμφωνα με πρόσφατη γνωμάτευση της EFSA (www.efsa.europa.eu), η επαρκής ποσότητα νερού είναι προαπαιτούμενο στο να μπορεί το άτομο να αντιμετωπίζει τις καθημερινές φυσικές & νοητικές λειτουργίες με επάρκεια.
Η πιο γνωστή οδηγία λήψης υγρών για ενήλικες είναι 8 – 10 ποτήρια ανά ημέρα. Χρειάζεται να γίνει σαφές ότι αντιπροσωπεύει τη συνολική ανάγκη πρόσληψης (από νερό και όποιο ρόφημα και τρόφιμο περιέχει νερό)
Υπάρχουν ομάδες που χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή (όχι διαφορετικές συστάσεις). Είτε επειδή έχουν αυξημένες ανάγκες, είτε επειδή δεν τις επικοινωνούν επαρκώς. Είναι τα μικρά παιδιά που σε γενικές γραμμές ξεχνιούνται, αλλά ειδικά σε εμπύρετο, οπότε και υπάρχουν αυξημένες ανάγκες. και οι ηλικιωμένοι οι οποίοι δεν επικοινωνούν επαρκώς τις ανάγκες τους, και επιπλέον ο υπεύθυνος για εκείνους συχνά παραμελεί το νερό.
Τα σημάδια της αφυδάτωσης είναι πολλαπλά. Ο πιο απλός και εύχρηστος τρόπος ελέγχου των επιπέδων ενυδάτωσης είναι ο έλεγχος χρώματος των ούρων. Το ιδανικό χρώμα είναι το υπόλευκο – υποκίτρινο.