Πώς η Διατροφή επηρεάζει τα λιπίδια αίματος – 11ο ΠΣΔΔ

14.12.2011

Η παρούσα συνέντευξη έγινε κατά τη διάρκεια του 11ου Πανελληνίου Συνεδρίου Διαιτολογίας – Διατροφής, 24 – 27 Νοεμβρίου 2011, υπό τη διοργάνωση του Πανελληνίου Συλλόγου Διαιτολόγων – Διατροφολόγων, στο «ΘΕΑΤΡΟΝ» Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος».

Δείτε στο βίντεο αυτό τη συνέντευξη του κου Αντώνη Ζαμπέλα, Καθηγητή Διατροφής του Ανθρώπου, Μονάδα Διατροφής του Ανθρώπου, Τμήμα Επιστήμης & Τεχνολογίας Τροφίμων, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Q: «Ποιες είναι οι απαιτούμενες βασικές αλλαγές στη διατροφή και την άσκηση για άτομο με αυξημένα λιπίδια αίματος;»
A: «Σημαντικό να μειώσει τα ζωικά λίπη (κρέας και παρασκευάσματα, γαλακτοκομικά, τυριά, υδρογονομένα λιπαρά). Θετική επίδραση έχουν τα δημητριακά ολικής άλεσης (ψωμί, μακαρόνια, ρύζι) φρούτα — λαχανικά, ω3 λιπαρά οξέα (κυρίως από ιχθιέλαια), ελαιόλαδο, αλλά και λειτουργικά τρόφιμα και σκευάσματα με φυτικές στερόλες ή στανόλες μπορούν να έχουν θετική επίδραση στη μείωση της χοληστερόλης. Οπότε με μείωση της πρόσληψης των ζωικών λιπαρών και αύξηση των φρούτων και λαχανικών, ολική άλεσης προϊόντων και ψαριών, μπορεί να επιτύχει βελτίωση του λιπιδαιμικού του προφίλ.
Εκτός από τη διατροφή, σημαντικό ρόλο έχει και η αύξηση σωματικής δραστηριότητας, τόσο μέσω της βελτίωσης στο καρδιοαναπνευστικό σύστημα, όσο και στη διαχείριση του βάρους. Σημαντική η αερόβια άσκηση, καθώς και το να έχει κανείς μικρούς και εφικτούς στόχους.»
Γενικότερα:
«Τα ω3 λιπαρά οξέα πιο συγκεκριμένα, (σσ κυρίως όπως αυτά βρίσκονται στο λίπος των ψαριών), έχουν πολύ σημαντική καρδιοπροστατευτική δράση, μειώνουν τα τριγλυκερίδια στο αίμα, μειώνουν την αρτηριακή πίεση, μπορούν σε συνδιασμό με φαρμακευτική αγωγή να ρυθμίσουν τις αρρυθμίες, και έχουν αντιθρομβωτική δράση. Για άτομα υψηλού κινδύνου, σημαντικό σημείο είναι οι ποσότητες που λαμβάνονται, και οι οποίες διαφοροποιούνται από τη χρονική διάρκεια της απαιτούμενης πρόσληψης, και μάλιστα αντιστρόφως ανάλογα.
Οι συστασεις για το γενικό πληθυσμό είναι: να λαμβάνονται από τα ψάρια, 1 – 2 φορές την εβδομάδα.»