Ανακοίνωση Νοσοκομειακών Διαιτολόγων για την εξαίρεση τους από το επίδομα επικίνδυνης & ανθυγιεινής εργασίας του Υπ.Οικονομικών

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗΣ & ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Αξιότιμοι κύριοι αρμόδιοι Υπουργοί,

Είμαστε Διαιτολόγοι-Διατροφολόγοι που υπηρετούμε σε Δημόσια Γενικά Νοσοκομεία ανά την Ελλάδα. Σας αποστέλλουμε την παρούσα επιστολή προκειμένου να εκφράσουμε την έκπληξη και τη δυσαρέσκεια μας για το γεγονός ότι, σύμφωνα με πρόσφατες ανακοινώσεις των ΜΜΕ, η επέκταση χορήγησης του επιδόματος επικίνδυνης & ανθυγιεινής εργασίας δε θα συμπεριλάβει τον κλάδο των νοσοκομειακών Διαιτολόγων. Ενώ ορθώς επιχειρείται η άμβλυνση των αδικιών και η αποκατάσταση της ισορροπίας στις διάφορες ειδικότητες των υγειονομικών,  οι διαιτολόγοι αποκλείονται αναίτια.

Δουλεύουμε όλα αυτά τα χρόνια μέσα στον ευαίσθητο χώρο των Δημόσιων Νοσοκομείων και ερχόμαστε καθημερινά σε επαφή, είτε στις κλινικές, είτε στα εξωτερικά ιατρεία του νοσοκομείου με ασθενείς. Παράλληλα, αντιμετωπίζουμε έντονο εργασιακό στρες λόγω εντατικοποίησης της εργασίας μας και της ανάγκης να ανταπεξέλθουμε στους πολλαπλούς ρόλους που καλούμαστε να καλύψουμε, εξαιτίας της τραγικής υποστελέχωσης των Τμημάτων Διατροφής, προκειμένου να μπορέσουμε να ασκήσουμε με επάρκεια τα πολλά διοικητικά καθήκοντα που έχουμε επωμιστεί και παράλληλα να καλύψουμε τις ανάγκες των ασθενών των κλινικών για παροχή διαιτητικών συμβουλών και εξατομίκευση του διαιτολογίου τους, ενώ θα πρέπει να καλυφθούν και οι ανάγκες των εξωτερικών ιατρείων.

Εργαζόμαστε κάτω από τις ίδιες συνθήκες με τους υπόλοιπους υγειονομικούς, μοιραζόμαστε το ίδιο εργασιακό περιβάλλον και τους ίδιους επαγγελματικούς κινδύνους (χημικούς/ βιολογικούς/ ψυχολογικούς) από την επαφή με τους ασθενείς, οπότε αισθανόμαστε ένα έντονο αίσθημα αδικίας στο άκουσμα της είδησης για την παροχή επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας σε μια σειρά από ειδικότητες  αλλά όχι στην δική μας. Η παράλειψη της ένταξης του κλάδου των Διαιτολόγων Διατροφολόγων (που σημειωτέον δεν πρέπει να απαριθμεί πάνω από 80 ΑΤΟΜΑ σε όλη την Ελλάδα), οι οποίοι υπηρετούν στα Τμήματα Κλινικής Διατροφής των Ιατρικών Υπηρεσιών των Δημόσιων Νοσοκομείων, στο καθεστώς χορήγησης επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας συνιστά μια δυσμενή σε βάρος μας διάκριση.

Σύμφωνα με το ΠΔ 311/1997 (ΦΕΚ α 221/29-10-1997), το νόμο 4052 (ΦΕΚ 41 Α΄ 01-03-2012, Άρθρο 134) και την Υπουργική Απόφαση Α3α-οι.6021/2016 (ΦΕΚ 301 Β΄15-02-2016),  καθορίζονται τα καθήκοντά μας στο νοσοκομειακό χώρο και παρακαλούμε για την άμεση ένταξη μας στο καθεστώς χορήγησης του επιδόματος της επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας.

 

Read also

23 Ιουνίου, 2026

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Άθληση & Υγεία» ΕΚΠΑ – Υποβολή Αιτήσεων έως 22/07/2026

Η Ιατρική Σχολή Αθηνών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), σε συνεργασία με την Α’ Ορθοπαιδική Κλινική του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου «ΑΤΤΙΚΟΝ» και το εργαστήριο του Τμήματος Αθλητικής Αριστείας «Sports Excellence», ανακοινώνει την έναρξη υποβολής αιτήσεων για το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) «Άθληση & Υγεία» για το ακαδημαϊκό έτος 2026–2027. Το πρόγραμμα λειτουργεί από

Προκήρυξη Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Εφαρμοσμένη Διαιτολογία – Διατροφή» – Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
12 Ιουνίου, 2026

Προκήρυξη Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Εφαρμοσμένη Διαιτολογία – Διατροφή» – Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο

Το Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας -Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου προκηρύσσει για το ακαδημαϊκό έτος 2026-2027 πενήντα πέντε (55) θέσεις για Μεταπτυχιακές Σπουδές Πλήρους και Μερικής Φοίτησης στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Εφαρμοσμένη Διαιτολογία – Διατροφή». Οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να υποβάλουν αίτηση για μία από τις ακόλουθες κατευθύνσεις: Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων είναι η 30ή Ιουνίου

Κάλεσμα Συμμετοχής προς Όλα τα Μέλη του ΠΣΔΔ: Τελική 2η Επαναληπτική Έκτακτη Γενική Συνέλευση
11 Ιουνίου, 2026

Κάλεσμα Συμμετοχής προς Όλα τα Μέλη του ΠΣΔΔ: Τελική 2η Επαναληπτική Έκτακτη Γενική Συνέλευση

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΠΣΔΔ απευθύνει εκ νέου θερμό κάλεσμα προς όλα τα μέλη του Συλλόγου να συμμετάσχουν στην 2η Επαναληπτική Έκτακτη Γενική Συνέλευση, η οποία θα πραγματοποιηθεί αποκλειστικά διαδικτυακά. Καθώς δεν κατέστη δυνατή η επίτευξη απαρτίας κατά τις δύο προηγούμενες προσκλήσεις, η συμμετοχή όλων των μελών είναι πλέον ιδιαίτερα σημαντική, ώστε να μπορέσει η

Designed by porcupine colors | Developed by