Υποχρεωτική Ανίχνευση Διατροφικού Κινδύνου – Πρόσκληση για Συμμετοχή σε Διαβούλευση

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Διαιτολόγων-Διατροφολόγων χαιρετίζει την πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση, όπως περιγράφεται στο ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ με τίτλο «Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης», και συγκεκριμένα στο Άρθρο 62 όπου προβλέπεται η υποχρεωτική ανίχνευση του διατροφικού κινδύνου των νοσηλευόμενων ασθενών στα νοσηλευτικά ιδρύματα του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.) και του ιδιωτικού τομέα εφόσον διαθέτουν Διαιτολόγο-Διατροφολόγο. Η ανίχνευση πραγματοποιείται με τη χρήση ερωτηματολογίων βάσει των βέλτιστων επιστημονικών πρακτικών εντός των πρώτων 24 ωρών από την εισαγωγή του/της ασθενούς. Εάν από την ανίχνευση προκύψει ότι ο/η ασθενής είναι υψηλού ή μέτριου διατροφικού κινδύνου, ενημερώνεται η Ομάδα Υποστήριξης Θρέψης και, αν δεν υφίσταται τέτοια Ομάδα, το Τμήμα Κλινικής Διατροφής του Νοσοκομείου. Η νέα αυτή ρύθμιση υπογραμμίζει τη σημασία της παρουσίας Διαιτολόγων-Διατροφολόγων στα νοσοκομεία για την επίτευξη βέλτιστης διατροφικής φροντίδας και αποτελεί σημαντικό βήμα για τη βελτίωση της ποιότητας της υγειονομικής περίθαλψης στη χώρα μας.

Η διατροφική φροντίδα είναι αναγκαία και αποτελεί βασικό πυλώνα της συνολικής φροντίδας των ασθενών. Η ανίχνευση του διατροφικού κινδύνου επιτρέπει την έγκαιρη ανίχνευση και διατροφική παρέμβαση συμβάλλοντας έτσι στην ταχύτερη ανάρρωση των ατόμων και στη μείωση των επιπλοκών. Ερευνητικά δεδομένα έχουν δείξει ότι η διατροφική υποστήριξη μειώνει τον χρόνο νοσηλείας, την εμφάνιση επιπλοκών και το κόστος της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, γεγονός που μεταφράζεται σε οικονομικό όφελος για το σύστημα υγείας.

Ωστόσο, για να επιτευχθούν οι στόχοι της νέας νομοθετικής ρύθμισης, είναι ζωτικής σημασίας η επαρκής στελέχωση όλων των νοσοκομείων με Διαιτολόγους-Διατροφολόγους. Υπάρχουν νοσοκομεία τα οποία δεν διαθέτουν Διαιτολόγους-Διατροφολόγους και άλλα που διαθέτουν αριθμό μικρότερο από τον απαιτούμενο για την κάλυψη των αναγκών. Η παρουσία επαγγελματιών διατροφολόγων στα νοσοκομεία είναι απαραίτητη για την υποχρεωτική εφαρμογή της ανίχνευσης διατροφικού κινδύνου στα νοσηλευτικά ιδρύματα, αλλά και καθοριστική για την αποτελεσματική διατροφική υποστήριξη και για την εξασφάλιση της υψηλής ποιότητας της παρεχόμενης φροντίδας.

Καλούμε τα μέλη μας να σχολιάσουν στη διαβούλευση του ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ με τίτλο «Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης» και συγκεκριμένα στο Άρθρο 62 τονίζοντας την ανάγκη για προσλήψεις Διαιτολόγων-Διατροφολόγων στα νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. Η ενίσχυση των μονάδων υγείας με επαρκές προσωπικό είναι ουσιώδης για την υλοποίηση των νέων μέτρων και για την επίτευξη των επιθυμητών αποτελεσμάτων προς όφελος των ασθενών και του κοινωνικού συνόλου.

 

Read also

23 Ιουνίου, 2026

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Άθληση & Υγεία» ΕΚΠΑ – Υποβολή Αιτήσεων έως 22/07/2026

Η Ιατρική Σχολή Αθηνών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), σε συνεργασία με την Α’ Ορθοπαιδική Κλινική του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου «ΑΤΤΙΚΟΝ» και το εργαστήριο του Τμήματος Αθλητικής Αριστείας «Sports Excellence», ανακοινώνει την έναρξη υποβολής αιτήσεων για το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) «Άθληση & Υγεία» για το ακαδημαϊκό έτος 2026–2027. Το πρόγραμμα λειτουργεί από

Προκήρυξη Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Εφαρμοσμένη Διαιτολογία – Διατροφή» – Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
12 Ιουνίου, 2026

Προκήρυξη Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Εφαρμοσμένη Διαιτολογία – Διατροφή» – Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο

Το Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας -Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου προκηρύσσει για το ακαδημαϊκό έτος 2026-2027 πενήντα πέντε (55) θέσεις για Μεταπτυχιακές Σπουδές Πλήρους και Μερικής Φοίτησης στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Εφαρμοσμένη Διαιτολογία – Διατροφή». Οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να υποβάλουν αίτηση για μία από τις ακόλουθες κατευθύνσεις: Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων είναι η 30ή Ιουνίου

Κάλεσμα Συμμετοχής προς Όλα τα Μέλη του ΠΣΔΔ: Τελική 2η Επαναληπτική Έκτακτη Γενική Συνέλευση
11 Ιουνίου, 2026

Κάλεσμα Συμμετοχής προς Όλα τα Μέλη του ΠΣΔΔ: Τελική 2η Επαναληπτική Έκτακτη Γενική Συνέλευση

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΠΣΔΔ απευθύνει εκ νέου θερμό κάλεσμα προς όλα τα μέλη του Συλλόγου να συμμετάσχουν στην 2η Επαναληπτική Έκτακτη Γενική Συνέλευση, η οποία θα πραγματοποιηθεί αποκλειστικά διαδικτυακά. Καθώς δεν κατέστη δυνατή η επίτευξη απαρτίας κατά τις δύο προηγούμενες προσκλήσεις, η συμμετοχή όλων των μελών είναι πλέον ιδιαίτερα σημαντική, ώστε να μπορέσει η

Designed by porcupine colors | Developed by